Wij zijn dol op muziek en alles wat daarmee samenhangt. De geschiedenis van ons bedrijf gaat terug tot het jaar 2000 en tegenwoordig hebben we klanten in vrijwel heel Europa. We beschikken over enorme voorraden en bieden een maximale keuze aan muziekinstrumenten voor alle stijlen en genres. Je kunt bij ons rekenen op een uitstekende klantenservice en een voortdurend groeiend aantal kwaliteitsmerken van over de hele wereld. Onze medewerkers zijn stuk voor stuk muziekliefhebbers en dat weerspiegelt zich in wat we doen en hoe we dat doen.
De omstandigheden in de wereld hebben een economische crisis veroorzaakt. Maar we slagen erin om het te overwinnen en verder te gaan! We richten een kleine tuinierskolonie op in de buurt van de winkel Modřánská, die we stijlvol ZAHRÁTka noemen. Onze collega's oogsten een oogst vol paprika's, tomaten, courgettes, pompoenen en kruiden. We breiden het aanbod van Fender Custom Shop uit en worden de enige CS2-dealer voor Oost-Europa.
We starten 2022 met grote ambities en plannen. Maar zoals ze zeggen: "Gitaren gaan voorbij, God verandert". De oorlog in Oekraïne heeft alle aspecten van ons leven en onze bedrijfsdoelstellingen aanzienlijk beïnvloed. We spraken duidelijk over de situatie en steunden Oekraïne en zijn bevolking. We keuren het nieuwe magazijn goed, zodat we ons productassortiment aanzienlijk kunnen uitbreiden en onze dienstverlening kunnen verbeteren. We zijn toegewijd aan de verdere ontwikkeling van de Razzor-werkplaats, waarin onze ervaren collega's uitstekende koffers produceren voor muziekinstrumenten met waarmee we op dit gebied de nummer één in de markt worden. Na een lange pauze organiseren we een Festiwall-evenement. Grote sterren en merken komen, we organiseren tientallen concerten, workshops en beurzen.
Het kritische jaar 2020 hebben we in goede gezondheid overleefd. Dankzij hard werk zijn we als winnaars uit de crisis gekomen en zijn we zelfs in deze moeilijke periode enigszins gegroeid. In een tijd waarin veel bedrijven werknemers moesten ontslaan, hebben wij nieuwe krachten aangenomen en hebben we in de lente van 2021 met succes de Spaanse, Nederlandse en Ierse markt betreden. Daarmee bieden wij onze diensten inmiddels al in dertien Europese landen aan.
Kytary viert zijn 20e verjaardag! Voordat we feest wilden gaan vieren werden we verrast door een pandemie. Ondanks dit bleven we rustig en deden ons best om ons zo snel mogelijk aan de nieuwe situatie aan te passen. En wat is het resultaat? Onze klanten waarderen nieuwe diensten, een betere klantenservice en een snelle transformatie van het bedrijf, wat bevestigd werd door vele bestellingen. Zelfs in tijden van internationale crisis nemen we nieuwe collega's aan die ons helpen nieuw gecreëerde functies in te vullen. We kwamen ironisch genoeg sterker uit de hele situatie en we kunnen er niet op wachten tot we onze 20e verjaardag met onze collega's, klanten en vrienden kunnen gaan vieren. We gaan ze allemaal bedanken voor hun fantastische ondersteuning en hun interesse in muziek, zelfs onder de moeilijkste omstandigheden.
We slaan meer dan 20.000 producten op in ons magazijn. We introduceren ook ons eigen merk op maat gemaakte flightcases Razzor Custom Cases.
We voltooien de reconstructie van onze nieuwe basis. We zijn erin geslaagd een grote moderne winkel met een prachtig display muziekinstrumenten, een café en uitgebreide kennis inclusief repetitieruimtes en overige diensten te bouwen. De nieuwe rubriek Boutique in onze shop biedt zorgvuldig gekozen vintage instrumenten met hun eigen verhaal. Door het aanpassen van het achterste deel van het gebouw is het magazijn met 1.400 m2 uitgebreid.
In 2016 zijn we erin geslaagd het pand in Modřany, dat we tot dan toe gehuurd hadden, te kopen. Deze gedurfde stap geeft ons de mogelijkheid om het Modran-centrum precies volgens onze ideeën verder te bouwen. We breiden onze activiteiten ook in het buitenland uit en betreden de Poolse markt met een gelokaliseerde versie van de e-shop. We organiseren het eerste jaar van het muziekfestival Festiwall en het nieuwe programma Basárny gaat in première op ons YouTube-kanaal, dat erg populair zal zijn, vergelijkbaar met het latere Kumst-programma.
We vieren vijftien jaar We beginnen met onze internationale uitbreiding en introduceren een klantenfeedback-systeem. Omdat wij data snel kunnen verzamelen en analyseren, kunnen we onze zwakke plekken verbeteren.
Dit jaar ondergaat de winkel in Modřany een fundamentele modernisering en wordt een nieuw concept voor de verkoop van muziekinstrumenten gecreëerd. Met de hulp van verkopers kunnen klanten direct vanuit het centrale magazijn, dat duizenden artikelen bevat, gereedschappen selecteren en uitproberen.
In juni van dit jaar worden we getroffen door overstromingen en maken we moeilijke momenten door. Het niveau van de rivier de Moldau stijgt van een normale hoogte van 0,6 m naar 5,5 m, en de kelderopslagruimtes van het pand in Modřany in Praag beginnen op te warmen. Er is een snelle verplaatsing van goederen naar hogere verdiepingen. De situatie is ernstig, maar we gaan er met eer mee om. Over anderhalve maand versturen wij weer goederen naar onze klanten. Ondanks deze "overmacht"-tussenkomst ontvangen we de prestigieuze prijs Winkel van het Jaar 2013 en is Kytary.cz een gerespecteerd bedrijf geworden dankzij zijn kwaliteitsdiensten. Voor het eerst zetten wij betaalautomaten in in onze winkels.
Dit jaar overschrijdt de omzet van het bedrijf de 220 miljoen kronen en is het team uitgegroeid tot 63 medewerkers. In 2012 kochten we het distributiebedrijf K-AUDIO, dat belangrijke merken op dit gebied vertegenwoordigde op de Tsjechische markt. Deze stap wordt een springplank naar exclusieve vertegenwoordiging van andere merken zoals Zildjian, Vic Firth, Ortega, Hohner of Reloop. Dit jaar breiden we onze fotostudio ook uit met een videosectie en beginnen we video's te maken voor ons nieuwe YouTube-kanaal.
In de zomer van 2011 huren wij een pand met een oppervlakte van 800 m2 in Brno. Drie maanden later openen we een nieuwe Kytary.cz-winkel in Brno. De ruime zaal wordt straks een gewilde plek voor muzikanten uit de wijde omgeving. De warme Moravische natuur straalt van het gehele verkoopteam af en geeft de plek een prettige sfeer.
In de herfst van dit jaar nemen we Jiří Würtherle, een jonge afgestudeerde van VŠE, aan om te helpen op de verkoopafdeling. Niemand weet nog dat zijn management- en communicatieve vaardigheden hem ooit naar de functie van verkoopdirecteur zullen brengen. Deze liefhebber van gitaren en Formule 1 zal de komende jaren niet alleen een cruciale rol spelen in mooie bedrijfsresultaten, maar ook in uitzonderlijk goede interpersoonlijke relaties binnen het team.
Het bedrijf groeit voortdurend en lost de groeiende behoefte aan uitbreiding van opslagruimte op. Ze worden geconfronteerd met de beslissing waar ze een modern logistiek centrum willen bouwen. In Modřany, Praag kunnen we een geschikte locatie vinden met de mogelijkheid tot verdere uitbreiding. Het terrein ligt vlakbij de Moldau en de portaalkranen in de nieuw verhuurde ruime hallen verraden dat hier ooit schepen werden gebouwd.
De technologie gebruikt om onze e-shop en ons informatiesysteem op te zetten is onvoldoende, vandaar dat we nieuwe programmeurs aannemen en de code volledig gaan herschrijven. We gaan een nieuw logo gebruiken, een lachend gezicht met gekamd haar. We hebben dat logo to nu behouden.
In 2006 opende onze winkel in Dekanka. Slechts 200 meter verwijderd van onze oorspronkelijke winkel die 85 m2 groot was en die we niet verder konden uitbreiden. We kopen er 700 m2 bij die voor de komende twee jaar genoeg is.
Dit is het jaar dat we ons team uitbreiden. Het is duidelijk dat vier mensen onze voortdurende uitbreiding niet aan kunnen. Terwijl in januari 2005 nog 4 mensen het bedrijf runnen, bestaat in december het team uit 14 mensen. Interessant is de enorme groei op het gebied van verkoop.
Het aantal online-klanten neemt toe en onze verkopen ook. Honza en Vláďa weten dat Kytary een zonnige toekomst staat te wachten en dat het de juiste tijd is om het bedrijf Audio Partner s.r.o. op te richten, waaronder al onze activiteiten vallen.
We openen onze eerste winkel.. Dit is in de ruimte die eerst een bewaarplaats voor kinderwagens, en zich bevindt op de kelderverdieping van een flatgebouw. We hebben geen etalages, en alles moet in 16 m2 worden geperst. Ook wordt de eerste werknemer in dienst genomen, die niet alleen in de winkel werkt maar ook bij het inpakken van bestellingen van de e-shop helpt.
Aan het begin van het jaar sluit Vladimír Myslík zich bij het project aan. Hij verrijkt het met moderne technologische methoden en neemt de verantwoording voor de ontwikkeling van de e-shop. In tegenstelling tot hun huidige concurrentie zien beide partners een zonnige toekomst voor e-shops. Buiten de samenwerking ontstaat een vriendschap tussen Jan en Vladimir die de voorbode is van de totstandkoming van een zeer sterk team. Als actieve muzikanten dromen zij beiden van een grote tijdloze winkel met muziekinstrumenten die alleen aan hen en hun klanten zouden behoren. Dit idee blijven zij koesteren en zal hun latere beslissingen beïnvloeden.
Bassist Jan Pils richt het bedrijf op. Hij programmeert de eerste versie van de e-shop en neemt de eerste bestellingen in ontvangst. Hij verzendt snaren en stemapparaten vanuit zijn appartement, maar richt later een bedrijf op dat toonaangevend wordt op de Tsjechische markt voor muziekinstrumenten.